FANDOM

Noia 64 apps help index Acest articol are nevoie de ajutorul dumneavoastră!
Puteţi contribui la dezvoltarea şi îmbunătăţirea lui apăsând butonul "editează pagina".
Alex Libertate

Alex Libertate

Sediul Guvernului

Sediul Guvernului

Alex Libertate (Lunca 1804 - Christianenburg 1875) a fost un arhitect adlibitan. El a realizat Sediul Guvernului, Parcul Roman, câteva vile din cartierul Silvani, bănci, ministere şi mai multe.

Biografie Edit

S-a născut într-o familie săracă din "satul muncitorilor" Lunca. După ce a terminat şcoala în Lunca şi în Christianenburg, el a studiat arhitectura la Paris. Întors în ţara, în 1831, el a cumpărat pământ în estul Christianenburgului şi a realizat singur casa lui.

Lucrările Edit

Alex Libertate este autorul unor clădiri publice monumentale (bănci, ministere) şi a unor locuinţe (cele mai multe din Silvani).

Printre lucrările sale cele mai reprezentative se numără clădirea Sediul Guvernului (1867), Banca Naţională a Adlibitei (1870) şi Universitatea Nouă din Christianenburg (1872).

Alex Libertate mai a realizat şi parcuri (Parcul Roman (1868), Parcul Naţional (1840)) şi muzee (Muzeul de Istorie din Christianenburg, 1875).

Ultimele zile Edit

La vârsta de 71 ani, după ce a finalizat Muzeul de Istorie din Christianenburg, a fost împuşcat de un hoţ. Pe 9 decembrie 1875, un hoţ a întrat în vila lui din Silvani. Când Alex Libertate a vrut să strigă pentru ajutor, hoţul l-a împuşcat şi a fugit cu banii lui arhitectul Alex Libertate.

Also on FANDOM

Random Wiki