FANDOM

Steagul Principatului Adlibita

Principatul Adlibita a existat din 1401 până în 1578.

Istoric Edit

Colonizarea Edit

Adlibita era o ţară goală şi "blestemată". Dar primii colonişti, după grecii, au venit în 1400: românii. Sub ocuparea otomană din Ţările Române în 1400, mulţi români au fugit de teamă că vor fi ocupaţi şi ei de otomani dar aceştia nu au mai venit deoarece credeau şi ei că Adlibita era blestemată. Mii de români din estul europei s-au mutat în Adlibita.

Aceşti români au construit un nou oraş: Cetatea Cristian în anul 1401. Această cetate avea multe biserici şi catedrale frumoase. Mulţi creştini din Imperiul Otoman au fugit şi s-au mutat în acest oraş. Cetatea Cristian s-a dezvoltat mult în această perioadă şi a devenit un mare centru comercial, cultural şi religios.

Noul principat Edit

Pe 29 octombrie 1401, Adlibita a devenit un principat, condus de un voievod. O mare familie care a guvernat mult a fost familia Alexandrus. Adlibitan a fost, de asemenea şi un membru al familiei Alexandrus. Acesta a fost Alexandrus cel Mare. După el au guvernat şi câţiva dintre fiii lui, şi fii lor şi aşa mai departe.

Revoluţie Edit

În secolul XVI Adlibita devenise un principat foarte bogat. Dar în 1578, a urcat pe tron Iudaş Alexandrus. El a fost un dictator, cu mulţi bani şi care susţinea bogaţii, care nu trebuiau să plătească taxe. După doi ani populaţia a început să se revolte. În câteva săptămâni ţăranii adlibiteni au preluat puterea şi l-au ucis pe Iudaş Alexandrus, care căpătase numele de "Iudas" sau "trădătorul". Pe 23 iunie 1579 Republica Adlibita a fost declarată independentă.

Vezi şi Edit

Also on FANDOM

Random Wiki